pátek 9. listopadu 2012

Zase jednou nesmyslné předsevzetí


Jednou za čas se mi prostě stane, že si řeknu, že musím každý den udělat jednu věc. Shodou okolností se mi to podařilo včera hned dvakrát.
Zaprvé - na svém facebookovém profilu uveřejním každý den alespoň jednu fotografii. Což téměř nutně podmiňuje, že už nebudou vznikat alba po desítkách fotek, ale hezky na pokračování. A (což se ukazuje jako marná naděje) také to zaručuje, že si na jednotlivých fotkách dám natolik záležet, abych se nemusela stydět je ukázat naplno. Možná se k tomu časem dopracuju.
Zadruhé - každý den se pokusím napsat příspěvek na tenhle starý a skoro zapomenutý blog. Jasně, éra bloggerů už je dávno passé a skoro nikdo už blogy nečte, když je jednodušší tweetovat, vylívat si své nudné myšlenky do statusů na Facebooku a podobně. Možná právě proto chci psát sem, protože sociání sítě jsou vůči mě natolik agresivní, že ztrácím chuť tam cokoliv psát. Lépe řečeno lidé v mém okolí raději kritizují, když zrovna nejde o trefný vtip nebo zprávu ohledně školy.
Takže Facebooku patří místo pro prezentaci fotografií a tady budou ty nudné myšlenky.


Rozhodla jsem se udělat si sbírku fotografií na téma ve smyslu kříž-Kristus-křesťanství. Nevím ještě, jak to pojmenovat oficiálně, ale jedno je jasné - moje esejistická práce o vývoji zobrazování Krista v průběhu staletí mě doveda k nebývalému zájmu o krucifixy zasazené v městské, vesnické i přírodní krajině. A nezůstalo jen u krucifixů, i když ty jsou obsahem mých dosavadních snímků především.


Z důvodu tradice vytvářet umělecká díla barevná (která se pomalu začala vytrácet až v klasicismu), bude toto také jedna z mála barevných sbírek, (před časem jsem našla oblibu dělat černobílé snímky a docela mě neopustila), ale při pohledu na plastiky Krista ze všech koutů křesťanského světa by to byl hřích zůstat jen u odstínů šedé.

To by bylo zatím vše jako drobná ukázka toho, o čem jsem se zmiňovala v minulém příspěvku. A druhý krok ke splnění včerejšího předsevzetí. Schválně, jak dlouho mi to vydrží...

Žádné komentáře:

Okomentovat