neděle 17. března 2013

První kroky k letní výstavě



Předem říkám, že to nebyl můj nápad. Jenomže v rámci propagace budu mít v létě v informačním centru ve Štětí výstavu fotek s pracovním názvem "Lidová architektura Štětska". To aby to vedení schválilo, protože nejsem ze Štětí.


A protože ve svém archivu mám hromadu fotek ze Štětí a okolí, ale žádnou lidovou architekturu, vyrazili jsme tento víkend po okolních vesničkách oplývajících krásnými stavbami.


Přiznám se, že fotit architekturu není nic pro mě, takže jsem si přivezla domů hromadu fotek všeho možného, a pokaždé, když jsem na nějaké viděla roubenku (pochopte, miluju starou lidovou architekturu a toužím v něčem podobném někdy bydlet, ale to nemá vůbec nic společného s focením), jsem prohlásila, že "tahle fotka je o ničem." A taky to skoro pokaždé o ničem bylo. Mně to prostě nejde.


Ale pár fotek, které přeci jen za něco stály, se našlo.


Navíc jsem se později dozvěděla, že onen název je opravdu jen pracovní, a je vlastně na mně, co za fotky na tu výstavu dám - jen by se měly vztahovat k regionu Štětsko. A to většina prozatím vybraných fotek splňuje.


Mým smělým plánem je vybrat několik fotek místní architektury, nějaké drobné detaily, a vše doplnit fotografiemi na téma řemesla, které poctivě sbírám už delší dobu (především po skanzenech a skupinových akcích předvádění středověkých řemesel).


Ke všemu tomu nakonec přibude několik vesnických rekvizit zapůjčených ze statku, aby lidé z města viděli, jak to vypadalo/vypadá na vesnici. Trochu mi to připomíná debatu o tom, jak ten folklórní vesnický život se snaží do vesnic vracet lufťáci, kteří vesnickému životu ani za mák nerozumí. No, možná na tom něco bude, ale dovoluji si podotknout, že mě víc než současný vesnický život zajímá historie, a k historii patří roubenky a loukoťová kola a tak...


Takže koho by zajímalo, jak taková výstava bude v konečné fázi vypadat, může se v létě přijet podívat.

Žádné komentáře:

Okomentovat