středa 9. června 2010

Fobion aneb Jak se kreslí na téma...

Abych trochu ospravedlnila nevalnou četnost příspěvků v uplynulém měsíci, rozhodla jsem se předvést, co mě tak zaměstnalo.
Na začátku roku nám na výtvarce zadali témata na pololetní práci. Katastrofa; požitek, rozkoš; brajgl, vřava, nepořádek; diktátor; fóbie, bázeň, úzkost, obava. Snad u každého mě napadlo, jak bych ho mohla zpracovat, ale nakonec jsem se rozhodla jen pro jedno, a to právě poslední.
Popisovat prvotní myšlenku a její vývoj až k úplně odlišné podobě, kterou začala nabírat na papíře, by bylo téměř na román. Proto se raději zaměřím na druhotný vývoj, jenž mohu představit v podobě fotek.
Od skic k ústřednímu prvku...



Musela jsem také trochu zužitkovat mou zálibu v rukách...




Protože jsem neskutečný megaloman, čím více, tím lépe.



Další podstatný prvek, vlasy. Pro představu první vrstva, kterou jsem si jen předkreslila, jak a kde budou jednotlivé pramínky. Zabrala mi skoro celé odpoledne a mým jediným štěstím byla nutná absence ve škole.



Druhá vrstva uvedla celý výkres do prostoru a zvýraznila jej. Přesto to nebyl ještě konec.



Následovala tedy ještě třetí, která dodala sytější odstíny černé a dostatečný kontrast, který jsem měla v úmyslu vytvořit.


Stejně tak byly dokončeny i ruce, také na třikrát, paralelně s vlasy. Nakonec šlo už jen o detaily, odstranit šmouhy kolem, dokreslit oči a...


Výsledek, se kterým jsem spokojená a nebudu se stydět ho představit veřejnosti. Jen ohlasů se nejspíš příliš nedočkám... Snad až jednou budu tím slavným umělcem, k němuž mám ještě hodně daleko.

7 komentářů:

  1. Bože, kolik času jsi do toho vrazila? Je to hodně promakaný O.O

    OdpovědětVymazat
  2. Dejme tomu měsíc od chvíle, kdy jsem začala dělat první skicy až do té, kdy jsem dokončila poslední drobnosti. Ale nemůžu tvrdit, že jsem pracovala každý den několik hodin, i když ty se slušně nasčítaly... Ani nad tím nechci přemýšlet. xD

    OdpovědětVymazat
  3. Jůůů...právě jsem ti ušetřila práci s posíláním xD
    Je to takový...velký, vlasatý a rukatý! Akorát...já bych na nějaký místa přidala ještě víc jednotlivých pramenů vlasů. Mno, nevim jak chceš kritiku a jak by to vypdalo v mym podání (hrozně...xD) takže toho radši nechám...ale mooc se mi líbí ta pravohorní roztažená ruka.
    Nutná absence byla ta...středa(?) co jsme měli všichni volno? Taky jsem kreslila svoje...od rána do večera :D

    OdpovědětVymazat
  4. No vidíš, to mě ani nenapadlo. xD Tak ho vidíš, kritikou klidně nešetři... :o) Nutná absence byly skoro dva týdny nemoci, ne jen ta jedna středa. xD

    OdpovědětVymazat
  5. Tak zkusím ještě něco přidat =) Trošku mi přijdou zvláštní ty oči...myslím že v reálu mají trochu jiný tvar...nebo tak nějak...jsou skoro až nepřirozeně vykulený. A pak ještě ty rty...myslím, že by měly být trochu plnější nebo větší nebo něco takovýho. No, nevím jak by to mělo být správně, ale tohle jsou věci který mi tam tak trochu vadí. Stejně se mi pořád líbí jak je to vystínovaný :)

    OdpovědětVymazat
  6. V reálu není každý dokonalý a já nejsem idealista. ;o) Oči jsou vykulené proto, že mají vyjadřovat strach, i když je to možná trochu přetažené. O to více si toho člověk všimne. :o) Všechno má svůj záměr...

    OdpovědětVymazat